3 de desembre, el segon dia de l’ocupació de la facultat de Ciències de l’educació

El dia d’avui ha començat amb el passaclasses habitual  informant sobre les activitats alternatives proposades i generant el debat a cada racó de la facultat.

Les activitats han estat dividides en tres eixos centrals per tal d’oferir el major nombre d’alternatives , amb la finalitat d’enriquir i motivar a l’estudiantat fent-lo partícep directe de l’ocupació.

Tenint en compte el dia internacional de les persones en discapacitats s’ha ofert un taller sobre les sensacions i problemàtiques que pot tenir una persona amb disminució física o sensorial. Paral·lelament, a càrrec d’una estudiant de la facultat s’ha fet un xerrada comparant  la pedagogia llibertària amb l’aplicació del Pla Bolonya. Seguidament membres del col·lectiu  zapayas@s han explicat les seves vivències a través del seu projecte de teatre social a les comunitats zapatistes. Per últim s’ha fet la projecció de la pel·lícula Tierra y Libertad que ha finalitzat amb un debat sobre el moviments de resistència en moments de crisi.

L’afluència de gent durant el matí en les diferents activitats ha estat de 300 persones.

Pel que fa a la tarda la participació ha estat més minsa, però no ha afectat el transcurs de les activitats. El taller d’autodefensa ha donat el tret d’inici a les activitats de tarda. Els companys i les companyes de comunicació han evidenciat la manipulación present en els mitjans de comunicació. La tarda ha acabat amb un membre del Col·lectiu de solidaritat amb la rebel·lió zapatista de Barcelona sobre les alternatives  educatives a les comunitats zapatistes, reflexionant sobre la importància que té l’educació, el compromís i la conscienciació en el funcionament de les comunitats.

L’assemblea d’estudiants de Ciències de l’Educació dóna suport a l’ocupació progressiva de la facultat de Ciències polítiques i sociología.

Des del Consell Interuniversitari de Catalunya s’ha emès un comunicat on es compromet a “recollir les voluntats de les diferents comunitats universitàries” i a “aplicar a efectes pràctics els resultats que se’n desprenguin en el marc legal vigent”. Per tant, veiem que les ocupacions i la feina de la comunitat universitària comença a donar resultats en la línia de les demandes reivindicades conjuntament pels i les estudiants.

Les  ocupacions estudiantils han servit perquè Professorat i PAS de l’UAB  hagi convocat demà dijous una roda de premsa a les 12h. al rectorat reclamant que es congeli l’aplicació de l’EEES i que s’obri un procés de diàleg i debat. Aquest fet demostra un cop més que Bolonya afecta a tota la comunitat universitària i que no és una rebequeria de l’estudiantat, sinó una ferma convicció en que és possible aturar-ne el procés d’aplicació.

Advertisements

4 Responses to “3 de desembre, el segon dia de l’ocupació de la facultat de Ciències de l’educació”


  1. 1 no ocupem Desembre 4, 2008 a les 10:08 am

    noocupemlesaules.wordpress.com

  2. 2 Ullok Desembre 4, 2008 a les 12:28 pm

    No embruteu conceptes com el moviment zapatista o la pel·lícula de Ken Loach. Espero que ni goseu comparar-vos.

    Que serà el següent visionar El Pianista i fer una reflexió sobre la repressió sobre els pobres expedientats….

    Vergonya aliena…

  3. 3 nut Desembre 4, 2008 a les 12:37 pm

    algú sap el resultat de la votació d’avui dijous?

  4. 4 Joan Desembre 4, 2008 a les 1:38 pm

    Salutacions.

    Aquests dies, rebent notícies en relació a les tancades i les discussions del pla de Bolonya, se m’acut que el gran mal pel que fa al recolzament de les protestes pugui ser degut a la desinformació. Si molts estudiants no tenen ni idea de què va el tema de Bolonya imagineu, la resta de la societat. Jo fa tres anys vaig acabar la carrera i llavors, alguns ja renegavem de Bolonya.

    Penso que els i les estudiants tancades, haurieu de fer esforços per fer arribar la problemàtica i les solucions alternatives a la societat i SOBRETOT on crec que haurieu d’incidir és als centres de secundària. Jo estic de professor substitut i per aquí no es parla absolutament de res, el jovent no té ni idea de què passarà amb el nou pla. Ells són qui el patiran, informeu-los, veniu als centres, demaneu-los recolzament, feu-los coneixedors de la importància d’un bon ensenyament, parleu-los, animeu-los. En aquest tema vosaltres serieu els millors professors i a vosaltres us escoltarien amb més passió, sou els seus referents més propers. La meva proposta és que organitzau escamots o brigades, digueu-li com volgueu i veniu als centres a parlar i fer intercanvis d’impressions. Per a vosaltres seria una tasca molt enriquidora, també. Demaneu espais de debat dins els instituts i sino, convoqueu la gent a la sortida, molts professors us ajudaríem.

    Per acabar, sols animar-vos a no retrocedir i resistir fins al final. Cal resisitir fins al final, ànims i endavant!


Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s




RSS Fil de RSS desconegut

  • S'ha produït un error; probablement el canal ha deixat de funcionar. Torneu-ho a provar d'aquí una estona.

%d bloggers like this: