Psicologia i logopèdia s’afegeixen a les ocupacions

Per què l'ocupació? Què és Bolonya?

Xerrada: Per què l'ocupació? Què és Bolonya?

La Facultat de Psicologia i Logopèdia de la Universitat Autònoma de Barcelona ha estat ocupada aquest matí pels seus estudiants de forma totalment pacífica. L’ambient que es respira és bo i de moment s’hi poden comptar unes 200 persones, tot i que caldrà esperar per veure com evoluciona el dia.

Pels passadissos s’hi pot llegir un bon nombre de pancartes en contra de Bolonya. L’aire es confon amb el de la Facultat de Lletres, també ocupada, i el de la Facultat de Sociologia i Polítiques, que ja va estar ocupada fa dues setmanes i ho tornarà a estar dimecres de la present.

Els ocupants han distribuït les 16 aules de què disposen en els seus dos pisos de la següent forma: dues classes per a debats, dues per a tallers, una per a material, una per a cinefòrum, dos dormitoris, una aula per a fer classes alternatives, i fins i tot compten amb una sala de premsa, una destinada a l’estudi i el que han anomenat la “Biblioteca de Bolonya”, on es pot recopilar informació relacionada amb l’EEES.

El plat fort del matí d’avui ha estat una xerrada sobre els motius de la ocupació i un debat sobre Bolonya, a més de com la policia va entrar a Lletres la primavera passada, i els expedients i imputacions judicials que se’n van derivar amb expedientats com a convidats. La xerrada/debat es repetirà a les 16h.

A part d’aquesta activitat, hi ha hagut un professor, bastant crític amb el pla Bolonya, que ha volgut fer una xerrada als alumnes que assistissin a la seva classe sobre com afectarà el nou pla d’estudis a la seva assignatura, i ha obert un torn de preguntes per resoldre els dubtes de l’alumnat.

A dos quarts de dotze començaran a haver-hi més xerrades. Entre elles, en destaca un debat a càrrec de Josep Maria Blanch, catedràtic del departament de Psicologia Social. Les activitats i tallers continuaran fins a quarts de vuit, quan es realitzarà una assemblea per valorar la jornada.

Informa’t de les activitats que es realitzaran durant tot el dia a la Facultat: Activitats facultat Psicologia i Logopèdia – Dilluns 1-D

Advertisements

12 Responses to “Psicologia i logopèdia s’afegeixen a les ocupacions”


  1. 1 Crítica Desembre 1, 2008 a les 7:31 pm

    Ui, sí… Concedint-vos el benefici del dubte i suposant que fossiu realment 200 (què més voldríeu), us recordo que això suposa aproximadament un 5% dels estudiants de la Facultat de Psicologia. El 95% restant ha demostrat el seu rebuig a la vostra ocupació quedant-se a casa a dormir o a estudiar. Quina altra explicació podeu donar-hi? A veure quants dies més dura aquesta pallassada i ens torneu a deixar fer classe amb normalitat. I que consti que personalment no estic a favor de Bolonya, i donaria suport a altres iniciatives que respectessin el dret a assistir a classe dels vostres companys.

  2. 2 Crítica Desembre 1, 2008 a les 7:43 pm

    Ah, i abans que em digueu per què la gent que no ha anat avui a la Facultat (ni hi anirà demà, ni passat, ni l’altre… mentre estigui ocupada) no va anar a votar en contra a l’assamblea que es va fer en el seu moment…
    Deixeu-me dir-vos que jo vaig assistir a les dues primeres hores d’aquesta assamblea (desconec quant va arribar a durar) i, transcorregut aquest marge de temps i havent escoltat les opinions dels quatre de sempre i dues d’un xic més interessants que van ser menystingudes, vaig haver de marxar per assistir a altres obligacions que, com ja es veu, els que us podeu permetre el luxe d’ocupar facultats indefinidament no teniu. Pel que sé, no sóc l’única que no es va poder quedar fins el moment de les votacions, però probablement els que van aguantar estoicament fins aquell moment van ser aquells que no tenien res millor a fer, per tant, els que més probablement votarien a favor d’una cosa així.
    A més d’això, hi ha el tema “votació a mà alçada” (quin estudiant de psicologia no coneix els processos d’influència social i conformitat amb la majoria que es donen en aquestes situacions? revisem alguns experiments clàssics en psicologia social…).
    Pel que he pogut constatar parlant amb la gent, la majoria no recolza aquesta ocupació (com ha quedat més que evidenciat amb l’assistència avui), però tristament tenen por d’expressar la seva opinió, per la vostra no poc merescuda fama de radicals i perquè, en el fons, fareu el que us donarà la gana sota l’excusa de titllar-nos de “feixistes”, “sectaris”, “elitistes” i altres floretes de les quals dubto que conegueu ni tan sols el significat.

  3. 3 Universitatperatothom! Desembre 1, 2008 a les 8:57 pm

    Que trist que una persona que estudii psicologia no sigui capaç de superar el trist esteroetip de que els/les assemblearies titllen de feixistes, sectaris i elitistes a tota la gent que no pensa com ells, cosa que a la nostra facultat ni s’ha donat mai ni és donarà, que trist que companys/es de facultat no siguin capaços de venir a expressar la seva opinió en una assemblea, que com ja ha quedat ampliament demostrat es deixa parlar a tothom i es respecta a tothom.
    Que trist que en quatre anys d’una carrera no siguem capaçosd de trobar-nos un dia i parlar tots/es, que trist que haguem d’estar en prejudicis estupids, i amb pors absurdes entre gent que ens creuem infinites vegades cada dia pel passadis.

    Per cert pitjor que dir que una assemblea de 180 persones es representativa, és fer extensiva la teva opinió a la resta de la facultat que no han vingut, sinó han vingut tindràn els seus motius, ja els exposaràn ells/lles, no cal que t’erigeixis en el seu portaveu si, envidentment no t’han demanat que ho fessis.

    Per tota la resta de la gent que sigui capaç d’assumir que el seu company/a de classe no es un monstre debora nens. Ens trobem a les 17:00h al vestibul de la facultat de Psicologia i Logopèdia, i que vingui expressar la seva opinió, SIGUI QUINA SIGUI.

    Graciès.

  4. 4 Crítica Desembre 1, 2008 a les 9:58 pm

    En primer lloc deixa’m recordar-te que no parlava a títol exclusivament personal, sinó que em limitava a posar de manifest que alguns estudiants de la nostra carrera (un número considerable, m’atreviria a dir) no se senten identificats amb l’anomenada Assamblea de (tots) els estudiants i, pel motiu que sigui, segueixen tenint por de venir a expressar obertament la seva opinió. La raó més plausible que se m’acudeix per a aquest fet és la que he citat, és a dir, l’estereotip (com tu dius) que tracteu de feixista a tota persona que no pensa com vosaltres. Certament, com també dius, a la Facultat de Psicologia això no es dóna tant com a Lletres, on és senzillament vergonyós.
    Tot i amb això, em costa pensar en altres raons (que no siguin un desacord no expressat amb l’ocupació) que permetin explicar l’absència de la immensa dels estudiants a la jornada d’ocupació d’avui.
    No sigueu ingenus i admeteu que l’ocupació ha estat, senzillament, un fracàs. No tingueu por de fer autocrítica en el sentit que potser no ha estat la millor manera d’expressar el desacord amb Bolonya, o que tal vegada heu fracassat en l’intent de trencar l’estereotip de radicals que, malauradament, us tenyeix als assidus de l’assemblea.
    M’agradarà saber, demà, quantes persones assistiran a l’ocupació i a l’assemblea que convoqueu. I quina excusa posareu per a la seva absència.
    Que, a la nostra facultat, la gent té por d’expressar el que pensa és un fet. Un fet ben trist. Ho pots comprovar fàcilment preguntant a la gent, a nivell personal, què pensa sobre l’ocupació. Que les famoses votacions de 170 a favor, 0 en contra i 1 abstenció no són fiables, també és un fet (en quina democràcia lliure, sense coacció, es dóna un acord del 100% entre els votants?). Que 170 vots no són en absolut representatius dels 3000 estudiants de la facultat, un altre fet.
    Miraré de passar demà per l’assamblea, però no crec que el meu vot fes canviar gran cosa.
    Gràcies (que, per cert, s’escriu així), i atentament.

  5. 5 Respostaacrítica Desembre 1, 2008 a les 10:03 pm

    Crítica…estic amb tu… aquesta ocupació es va aprovar amb 170 vots a favor i 1 abstenció…170 persones què són en comparació al total d’estudiants de psicologia? Penso que una abstenció de més del 90% no pot ser ignorada, però també penso que no podem ignorar els 171 companys que van participar de manera activa en això. Per aquest motiu, considero que tots aquells que no vam anar a l’assemblea (pels motius que sigui) hauriem d’intentar anar a la propera en què es decideixi si seguir o no amb l’ocupació… si realment el 90% d’abstencions signifiquen “no a l’ocupació” (que no és el mateix que “sí a Bolonya”), no ho podem saber si no hi participem.
    D’altra banda…això que dius de mà alçada també penso que tens raó, algú es pot sentir coaccionat i jo crec que seria millor un vot de manera anònima…però pel que he parlat amb els companys, no crec que es faci.

  6. 6 Ullok Desembre 2, 2008 a les 8:04 pm

    També depen de a quina hora es fan les assemblees. Parleu molt de que no es podrà treballar mentre s’estudia i convoqueu les assemblees a les hores en que us dona la gana i us va be a vosaltres.

    Es a dir o pots estar a la hora que toca o el teu vot no serveix per a res. Una imaginativa forma de limitar el nombre d’estudiants que poden votar.

    Quin tipus de control del cens d’estudiants es porta en aquestes votacions? Hi ha algú imparcial que les controla? O senzillament qualsevol persona es passa per allà i vota?

    Moltes carències democràtiques veig jo en aquest tipus d’eleccions que em recorden a les típiques dictadures disfrassades de democràcia que tant habituals són al tercer mon.

  7. 7 RESPOSTA A ULLOK Desembre 2, 2008 a les 11:53 pm

    Ullok, estic d’acord amb tu, a mi tampoc em sembla que l’assemblea sigui lo més democràtic del món…per allà pot passar la meva veïna i votar el que vulgui, sí, no hi ha cap control.
    Però clar, què hi farem, pel moment és l’únic que hi ha, i et recordo que és allà on s’ha decidit aquesta acció d’ocupar, per tant…per molt antidemocràtica que sigui és igual, perquè el que es decideix allà té uns efectes.
    Per tant… tot i que jo tampoc estigui d’acord amb aquesta manera de decidir i que hagi de fer esforços amb el tema dels horaris…doncs crec que és important anar, no???
    Què creus tu? és que no sé, potser és millor quedar-se a casa i esperar a que “passi el xaparron”…

  8. 8 No ocupem Desembre 3, 2008 a les 12:09 pm

    No sé si es pot fer publicitat però… noocupemlesaules.wordpress

    (ho sento si no es pot, no sé quina és la normativa i si deixeu que altres alumnes tinguin una altra pàgina web i puguin posar-la aquí…) podeu borrar els comentaris…

  9. 9 Ullok Desembre 3, 2008 a les 3:04 pm

    A veure si jo treballo no puc anar a l’assemblea per molts esforços que faci. No em jugaré la feina (el meu futur immediat) per assistir a una assemblea que es fa en horaris que tan sols van be als ocupants (lògicament a favor de seguir ocupant).

    De debò no veieu el contrasentit d’erigir-vos com a representants d’algú?

    Qualsevol club de petanca té mes base jurídica i formal per a prendre decisions com a entitat que no les assemblees.

    Un altre tema són les formes, el llenguatge no verbal i els tons de veu que s’utilitzen a vegades a les discussions assembleàries que fan que la gent que no s’implica tingui por d’opinar. Tots sabem que a les assemblees hi ha certs individus que porten molt be això de la intimidació mitjançant l’agressivitat verbal i gestual.

  10. 10 Resposta a Ullok altre cop =P Desembre 3, 2008 a les 9:05 pm

    Home, si t’has de saltar feina evidentment que no podràs venir…però per ara les assemblees s’han anat alternant matí i tarda. Dimarts va ser a les 17:30 (les votacions a les 19:30) i demà serà a les 12:30. Demà tampoc pots venir?

    Sobre l’agressió verbal i tot això, jo només em vaig sentir atacada en l’assamblea per una persona, en general van escoltar a les persones que teniem una opinió contrària.

    Espero que t’animis si pots venir!

  11. 11 kkdisoidifsif Desembre 4, 2008 a les 7:16 pm

    El fet de penjar una foto on es vegin les cares dels estudiants es passa per sobre els drets d’imatge.
    Demano que cap altre foto sigui pujada, si tant “democràtics”, “ètics”, … volem ser.

    El que ha passat avui a l’assamblea de psico(4/12 a les 12.30) ha sigut vergonyós. Mentres els assambleistes han demanat no aplaudir cap tipus d’opinió (per no posicionar-se i no crear conflictes); aquesta petició ha sigut quebrantada pels mateixos que ho havíen dit.

    Ademés, han esperat a allargar a 3 hores l’assamblea, de forma que quasi la meitat dels que s’havien ajuntat per anar-hi a l’assamblea no han pogut votar. ¿I això es democràtic?

    Crec que fem les coses que més ens convenen i això no és democràtic ni ètic ni…..

    Per a que després doneu lliçons de responsabilitat, de pensar en els demès, de ètica…. QUANTA HIPOCRESIA… (les paraules se les emporta el vent, en canvi, amb els vostres fets sí que dieu el que voleu… però no amb les paraules.)

  12. 12 disofidfo Desembre 4, 2008 a les 7:16 pm

    -El fet de penjar una foto on es vegin les cares dels estudiants es passa per sobre els drets d’imatge.
    Demano que cap altre foto sigui pujada, si tant “democràtics”, “ètics”, … volem ser.

    El que ha passat avui a l’assamblea de psico(4/12 a les 12.30) ha sigut vergonyós. Mentres els assambleistes han demanat no aplaudir cap tipus d’opinió (per no posicionar-se i no crear conflictes); aquesta petició ha sigut quebrantada pels mateixos que ho havíen dit.

    Ademés, han esperat a allargar a 3 hores l’assamblea, de forma que quasi la meitat dels que s’havien ajuntat per anar-hi a l’assamblea no han pogut votar. ¿I això es democràtic?

    Crec que fem les coses que més ens convenen i això no és democràtic ni ètic ni…..

    Per a que després doneu lliçons de responsabilitat, de pensar en els demès, de ètica…. QUANTA HIPOCRESIA… (les paraules se les emporta el vent, en canvi, amb els vostres fets sí que dieu el que voleu… però no amb les paraules.)


Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s




RSS Fil de RSS desconegut

  • S'ha produït un error; probablement el canal ha deixat de funcionar. Torneu-ho a provar d'aquí una estona.

%d bloggers like this: