Nous programes de Radio Comunicació Autònoma

Programa del dijous 27 de Novembre aquí.

Paròdia de l’anunci de coca-cola de la RCA sobre la manipulació en els mitjans informatius del divendres 28 de Novembre aquí.

Anuncis

6 Responses to “Nous programes de Radio Comunicació Autònoma”


  1. 1 Mar Novembre 28, 2008 a les 8:35 pm

    Em sembla que les vostres protestes han arribat a un extrem ridícul. Com a estudiant d’una facultat que s’ha menjat durant quatre anys un pla pilot més o menys adaptat a Bolonya, i com a membre de la Junta de la meva facultat, no puc deixar de tenir la sensació des del curs passat que, primer, us heu despertat a misses dites i, segon, que esteu duent a terme un seguit d’activitats que no tenen cap mena de validesa com a forma de protesta.

    Per començar, em sembla d’una falta de respecte enorme que poseu piquets que no deixin entrar la gent a les facultats. De la mateixa manera que tenim el dret a fer vaga, el tenim d’anar a classe. Els piquets, si són informatius, han de, com el nom indica, INFORMAR…

    I ja m’explicareu quin sentit tenia tallar la via dels FGC, a part de putejar a tots els usuaris que ni els venen ni els van les protestes estudiantils…

    En segon lloc, no sé quina credibilitat aspireu a tenir. Sóc estudiant com tots vosaltres, però em poso en el lloc dels professors i de la gent del rectorat i tinc més la sensació que és una criaturada, o una calçotada popular, unes convivències d’escola, que no pas una protesta seriosa. I us ho dic veient des de l’estranger (Erasmus) com estan anant les coses.

    Personalment, penso que esteu lluitant contra la cosa equivocada. Si ho mirem fredament, i si els plans d’estudis es pacten com cal i amb consens entre docents i estudiants a través de la Junta de Facultat i un consens previ entre els alumnes a l’Assemblea, l’adaptació a Bolonya no és tan dolenta.

    Quin és el problema, doncs? Que a l’estat espanyol és molt difícil que Bolonya funcioni sense un finançament adequat. Fins aquí hi estareu d’acord, suposo. Però llavors, per què en comptes de tractar el rector de vulgar criminal i voler-li fer un judici popular, no anem tots a protestar al Govern (tant el català com l’espanyol) que dediquin més diners a l’ensenyament en comptes d’als apartaments de la costa i als camps de golf?

    Resumint: està clar que ens menjarem el pla de Bolonya amb patates, ens agradi o no (i és un fet), per tant, potser que canviem de tàctica i en comptes de fer cadires buides a les Juntes de Facultat (que està molt bé com a concepte de protesta, però que a la pràctica és inútil i l’únic que fa és que encara es prescindeix més de les opinions dels estudiants, perquè no hi són i per tant no les poden donar), passem una mica a l’acció i busquem el recolzament del sector docent, que si els escolteu de tant en tant, us adonareu que les opinions no sempre són tan diferents com us penseu.

  2. 2 Juli Novembre 28, 2008 a les 10:51 pm

    Hola mar!

    m’agradaria rebatre alguna de les coses que comentes. Que ens llevem a misses dites? crec que fa forces anys que les protestes contra bolonya estan actives, el tema crec jo és que ara, que la majoria de l’estudientat s’ho veu a sobre és quan es comença a mobilitzar, i per això és ara que hi ha les assembles de 400 i 500 estudiants a les facultats.

    Les protestes no tenen cap validesa com a forma de protesta. Personalment crec que ja no ens queden masses coses per provar, anava a dir que potser vestir-nos de pallassos, però és que ja ho hem fet. T’invito a que dediquis una mica de temps en pensar alguna alternativa i que si en troves alguna de satifactoria ens la fagis arribar.

    Sobre els FGC et dic el mateix.

    Si sembla una calçotada…. per a tu que és una protesta seriosa? no és un retret, és una pregunta de debo, per que potser com a portesta seriosa entens el que fan a françà, que és tancar les aules, però aleshores estem pitjor, no? m’agradaria coneixer la teva visio si et pots pendre el temps d’escriure-la, gràcies.

    Bolonya pot tenir coses bones, pots llegir el mail de rector, les resumia força bé. Però te coses dolentes, et convido a que et llegeixis documents com els reials decrets, per exemple el de graus i masters, per veure com devaula l’ensanyament, el de taxes, o la Lou, o… els pots trobar a especialbolonya.wordpress.com Crec que veure bolonya com els plans d’estudis és una visió un xic reduida. Cert que bolonya es concreta en part en els nous plans, però va més enllà, t’invito a que hi aprofundeixis. Aprofito per dir-te que les activitats de difussió i formació que es fan a les facultats ocupades son molt bones i que hi pots apendre molt sobre aquest tema.

    El tema del finançament és cert, però els problemes de bolonya van més enlla del finançament, et remeto a les fons anteriors per que ho descobreixis. Les protestes haurien d’anar al govern i no al rectorat, potser és cert, però per les demandes que es fan amb les ocupacions ( retirada d’expedients, referendum vinculant, .. .) si que s’han de fer al rector.

    Crec que el “ens menjarem bolonya amb patates” depen de que sigui cert del fet de que tu, nosaltres i la resta d’estudiants ens sumem o no a les protestes. A grècia ho han parat, o sabies?
    Recolzament del sector docent? 200% d’acord, crec que és el seguent pas logic i necessari.

    merci per dedicar el temps a compartir amb nosaltres la teva opinió.

    salut i canya a bolonya, ara més que mai!

  3. 3 Mar Novembre 29, 2008 a les 10:51 am

    Tot el que he dit al missatge anterior ho he dit des del punt de vista com a alumna de la FTI, facultat que sí que s’està menjant Bolonya amb patates, i no perquè no haguem protestat, no haguem fet vagues, manifestacions i sentades o perquè no haguem estat a les juntes de facultat ni haguem parlat amb el deganat.

    De fet, sembla que ja s’ha oblidat, a la FTI vam aconseguir aturar Bolonya i fer dimitir l’anterior deganat perquè l’alternativa que ens oferien no feia sinó perjudicar-nos.

    L’email del rector té una frase clau, que és: “El nostre problema no l’ha creat Bolonya, senzillament, l’ha posat en evidència. Tampoc s’arreglarà sortint de l’EEES, sinó posant en marxa la política de beques que correspon a un país com el nostre.”

    Està clar que a nivell intern d’UAB hi ha un munt de coses a solucionar, però segueixo pensant que si estem lluitant contra Bolonya és a les “autoritats” que ens hem d’anar a queixar per permetre que els diners que es destinen a educació en aquest país sigui tan ridícul i ens situin, per enèssima vegada, a la cua d’Europa.

    En fi, espero no estar creant males tensions, només és la meva opinió…

    Ànims!

  4. 4 Oient Novembre 30, 2008 a les 6:36 pm

    Hola a tots,

    esperò que aquest debat que teniu aquí el llegeixi força gent, crec que és força interessat, sobre proos i contres de Bolonia crec que heu definit a grans trets els problemes principals.

    Ara bé, estic amb la Mar que crec que les reivindiacions haurien de canviar substancialment. El tema dels expedients, forma part de la confrontació, i que s’ha de fer pressió d’alguna manera perquè no hi siguin, però crec que no es pot obviar que van haver-hi uns fets desagradables, que estic d’acord que formaven part de l’acció política,però que penso que s’hauria de demanar disculpes clara i publicament, o és que no es poden assumir els errors???

    Perquè baralles i persecucions a la degana no crec que siguin les millors accions de protesta, ni poden estar excusades perquè la degana hagi fet actes desleials. D’altra banda poseu al rectorat entre l’espasa i la paret, doncs accions així no es poden permetre o sinó poden anar a més i pot haver-hi gent que un dia decideixi anar més enllà amb el paraigues de la reivindicació política.

    Diuen que rectificar és de sabis.

  5. 5 Oient Novembre 30, 2008 a les 6:54 pm

    Continuant amb les demandes de les ocupacions. Abans de continuar estic d’acord amb les ocupacions, ho trobo una manera interessant i efectiva de fer arribar les protestes. La pressió s’està estent exitosament i els efectes son grans, sota el meu parer.

    Felicitats als promotors!!

    Però penso que es podria fer unes demandes més concretes, els dos ho diuen més finançament. Però també el que diu el rector ho trobo acceptable, doncs amb aquest fet es mostren les vergonyes de la Universitat Public i l’ensenyament en general d’aquest Estat o País com volgueu dir-li. Reformar el poder “despòtic” que poden tenir alguns professors, la manca de qualitat, les contractacions “estranyes”, les adjudicacions de places per “amigismes”, etc, etc…

    On son aquestes? Cal aprofitar per millorar la situació. D’altra banda un referèndum vinculant, jo no li veig el sentit i la gent ja sap que no és possible perquè no ho permet la jurísdicció, però major pressupost sí. Millor aplicació també, el 4+1 (o 3+1+1) crea un nou tret diferencial vers Europa i implica anar un pas enrera com sempre.

    Això crec que la gent ho entendrà millor.

    Es pot plantejar als estudiants quina universitat vol pel seu futur i també als professors, n’hi ha molts que son crítics, de fet no hi ha cap que estigui a favor de Bolònia sense que hi possi alguna pega. Cal buscar el seu recolzament, d’aquesta manera i encara que això sigui subjectiu, la seva aportació donarà més credibilitat a les reivindicacions. La opinió pública canviarà i passarà de veure uns estudiants amb ganes de gresca a uns que amb el suport del professorat plantegen un problema real i greu.

    Bé, aquesta és la meva opinió que esperò que aporti alguna cosa.

  6. 6 Juli Novembre 30, 2008 a les 11:24 pm

    Hola Oient!

    abans que res, gràcies per dedicar el temps a escriure aqui les teves opinions i aixi compartir-les amb tothom.

    M’agradaria respondre una mica alguns aspectes del teu comentari. Crec que pot ser que si les reivindicacions fossin més especifiques en espectes de l’aplicacio de bolonya “la gent” ho entendria millor. Crec però que fer una llista de reivindicacions del que critiquem sobre el procés del EEES i la seva aplicació a espanya (lou, luc, rc, …) no és que no hi capigues en cap pancarta és que seria un dossier tant llarg que “no se’l llegiria ningu”. Per contra, la reivindicació del referendum és quelcom que destaca pel seu caracter democràtic i participatiu, a més és quelcom facil d’entendre i d’explicar.

    Sobre si és possible o no fer un referendum, aquest és un punt que s’està discutint en les comissions i reunions de negociació. Els membres d’aquestes comissions han estat buscant i rebuscant lleis, reglaments, estatuts, … per aclarir el tema, si realment tens alguna informació que et permeti afirmar taxativament tal i com dius en el comentari que “no ho permet la jurisdicció” et prego que ho fagis saber en un comentari ja que estalviaries molta feina als companys i companyes!

    Pel que fa a les reivindicacions concretes que comentes crec que tant tu com una gran majoria d’estudiants caieu en una estrategia de desinformació força ben articulada per vendre bolonya: uns quants arbres que no deixen veure el bosc. Perfavor, no interpretis cap ofensa personal en aquesta afirmació. M’explicaré.

    Els problemes de bolonya i l’EEES son estructurals, a grans trets i dit ràpid, és un replantejament de l’universitat, una instrumentalització i un atac a l’intelectualisme i a l’accés al pensament crític. És cert que més diners solventarien algues coses, ara, abans i en el futur, sempre ajuden. Però això no resol els problemes de bolonya, ja que com et dic no esta el tema només en que “tothom pugui pagar el master gràcies a les beques”. De la mateixa manera el 3+1 o 4+1 o 3+1+1 o …. també és un arbre que no deixa veure el bosc. Amb tota la legislació feta a espanya no hi ha casi cap article dedicat a la homologació i convalidació de titols, la qual cosa dona a pensar sobre la naturalesa de la reforma. El que és el “colmo” és que a sobre, aqui tinguem 4+1, però encara que hi hagues 3+1 el problema i la critica seria la mateixa.

    Sóc concient que l’explicació que he donat no és suficient, però no crec que aquesta sigui la via per explicar que és bolonya i per que els estudiants ens hi oposem, només volia aclarir que els problemes de bolonya van més enlla del que comentes. Per tal de coneixer bé tot això al que faig referencia t’invito a llegir el fantàstic material de la web especialbolonya.wordpress.com o els textos legals, que son més accessibles del que sembla a priori i molt reveladors, sinó també hi ha estudiant molt ben formats que fan sessions de formació de molt de nivell a les facultats ocupades, per exemple dema al mati a psicologia ( tens l’horari amb l’aula a l’ultim post de la web). Espero no haver sembrat confussió sobre tot plegat i haver aclarit una mica el perque de la situació que critiques (constructivament).

    Sobre el professorat ja he dit el que en penso en el meu comentari anterior, estic d’acord amb el que dius. El principal problema per portar a terme aquesta iniciativa és el temps i desgast que comporta, per a la qual cosa t’invito a que t’adrecis a la teva assemblea de facultat per proposar-ho i començar tu, amb els suports que hi surtin, a treballar aquests aspectes, anant a parlar un a un amb els professors, que és la manera.

    Res més, tornar-te a donar les gràcies per donar la teva opinio, el teu suport i les teves critiques.

    Salut!


Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

S'està connectant a %s




RSS Fil de RSS desconegut

  • S'ha produït un error; probablement el canal ha deixat de funcionar. Torneu-ho a provar d'aquí una estona.

%d bloggers like this: